Ecocert Franchise
Ben jij een zelfstandig EP-adviseur of eigenaar van een bouwadviesbureau? En wil je je bedrijf professionaliseren? Join our label! Als franchisenemer ben je eigenaar van jouw Ecocert-vestiging en geef je leiding aan een team van (EP) adviseurs. Met het Ecocert franchiselabel haal je alle essentiële expertise in huis voor jouw optimale bedrijfsvoering, waaronder ook stralend klantcontact:
Klantcontact met een glimlach
Je bent als EP-adviseur veel op de weg voor energielabelopnames waarbij je tussendoor je klanten te woord probeert te staan. Of je onderneming heeft sinds kort iemand in dienst voor het oppakken van jouw klantcontact. Zonder de juiste organisatie is het lastig om deze belangrijke klantcontactmoment te benutten voor een optimale bedrijfsvoering. De eerste indruk is vaak blijvend en het opbouwen van een duurzame klantrelatie vereist een doelgerichte inspanning.
Heeft jouw bedrijf al klantcontact waar jouw klanten een glimlach van krijgen? Hieronder noemen we drie belangrijke tips die jouw EP-kantoor stralend presenteren naar iedere beller of mailer en de voedingsbodem vormen voor langdurige en prettige samenwerkingen.
- Tip 1: Kies voor een persoonlijke aanpak
Als duurzaamheidskantoor bied je waardevolle producten en diensten aan, maar dat doet jouw concurrent ook. Onderscheid je door de échte behoefte van jouw doelgroep te achterhalen en doe daar vervolgens ook iets mee.
Vraag jouw klanten ook gewoon eens of ze tevreden zijn met de (geboden) dienstverlening. Hiermee maak je het direct mogelijk om (nog) kleine plooien vlot glad te strijken. Deze aanpak schept bovendien ook een band, waarmee je vervolgens weer vertrouwen creëert.
Veel contact vindt steeds meer digitaal plaats, maar iedere consument, van jong tot oud, waardeert persoonlijk contact toch het meest. De telefoon is daarom een machtig en betrouwbaar contactmiddel. Een luisterend oor en een enthousiaste gesprekspartner doen wonderen. Geef daarbij een compliment en je klant verandert in een fan. Heb je iemand aan de lijn, mis je kans niet en vraag om feedback. De klant voelt zich gehoord én jij ontvangt waardevolle input.
- Tip 2: Voor een echt gesprek
Wanneer een potentiële klant de moeite neemt zich telefonisch te oriënteren, is het aan jou om de juiste vragen te stellen. Je weet hierna allebei of jij kunt helpen én hoe je de verwachtingen overtreft. De klant wil een product dat precies bij hem past. Uiteraard richt je je primair op de inhoud van het telefoongesprek, zoals het beantwoorden van een vraag of het verkopen van een product. Besteed echter ook een deel van je energie aan relatiebeheer: de andere partij tevreden stellen of het winnen van vertrouwen zodat je direct een langetermijsrelatie opbouwt.
- Tip 3: Klantvriendelijkheid is geen protocol
Geforceerde klantvriendelijkheid kan leiden tot irritaties en afbreuk aan jouw klantrelatie. Voorkom veelgemaakte fouten als:
Goede [dagdeel], meneer/mevrouw [achternaam].
Klanten willen service die bij hen en jullie band past en niet altijd hetzelfde standaard script of protocol.
‘Oké mevrouw Peters, ik ga even voor u kijken, meneer de Vries’.
Niemand wil een nummer zijn, maar een ‘persoonlijke’ behandeling die de plank volledig misslaat doet meer fout dan goed.
‘Was je nu zelfstandig ondernemer of heb je nog personeel rondlopen?’
Wanneer je investeert in de klantrelatie wees dan ook op de hoogte van de eerdere gesprekken. Uiteraard heb jij of jouw klantenservice de hele dag door contact met tal van klanten. Toch is dit goed te doen door geheugensteuntjes van ook relatie gerelateerde zaken te noteren in je CRM-systeem. Zo bouw je in ieder gesprek weer voort op voorgaande gesprekken in plaats van dat je keer op keer hetzelfde gesprek blijft voeren of dit gesprek überhaupt niet meer aangaat.
Leggen jouw klanten al met een glimlach de telefoon neer?
Met het Ecocert Franchiselabel is jouw eerstelijns klantcontact ontzorgd en worden klantrelaties met zorg opgebouwd.
Bij Ecocert bouwen we iedere dag weer aan onze klantenservice zodat iedere gebouweigenaar, beheerder of makelaar nu en in de toekomst goed geholpen is. Ons klantcontact staat voor snelheid, want niemand houdt van wachten en is vaak het beste geholpen wanneer snel duidelijk is waar hij of zij aan toe is. Daarnaast ondervangt het bieden van transparantie naar de klant toe ook al veel vragen, zodat we ons nog beter op de inhoud en de relatie kunnen focussen. Zo biedt ons beheerssysteem ‘Mijn Ecocert’ real-time inzichten in de status van dossiers en gehele vastgoedportefeuilles.
Geïnteresseerd in wat ons Franchiselabel voor je onderneming, jouw klantcontact en klantenbinding kan betekenen? Lees hier meer of neem direct contact met ons op voor een vrijblijvende kop koffie:
Laat je geen label opplakken. Dit label kies je zelf!
Jij bent nu aan zet. Ontdek alles over het Ecocert Franchiselabel.
Vraag de brochure aan of ga direct met ons in gesprek
Bel 050 205 3113 of Stuur een mail