Ecocert Franchise
Ben jij een zelfstandig EP-adviseur of eigenaar van een bouwadviesbureau? En wil je je bedrijf professionaliseren? Join our label! Als franchisenemer ben je eigenaar van jouw Ecocert-vestiging en geef je leiding aan een team van (EP) adviseurs. Met het Ecocert franchiselabel haal je alle essentiële expertise in huis voor jouw optimale bedrijfsvoering, waaronder ook professionele marketing:
De waarde van marketing voor jouw bedrijf
Uit recent marktonderzoek van de Kamer van Koophandel blijkt dat slechts de helft van de zelfstandige of kleine ondernemingen tevreden is over hun online zichtbaarheid. Dat is een probleem, aangezien effectieve online aanwezigheid steeds vaker een cruciale rol speelt in het succes van jouw bedrijf.
Behoor jij ook tot de helft die weet dat hun online aanwezigheid onvoldoende bijdrage levert aan het binnenhalen van nieuwe klanten en genereren van extra omzet? Hieronder staan de zeven belangrijkste zaken die jouw EP-kantoor zou moeten hebben om een sterke online aanwezigheid te creëren.
- Een toegankelijke website met waardevolle content bij jouw dienstverlening.
- Goede scoring met relevante pagina’s in resultaten van zoekmachines.
- Direct klantcontact met bijvoorbeeld gepersonaliseerde e-mail marketing
- Regelmatige en wervende zichtbaarheid op sociale media.
- Gericht en slim online adverteren bij jouw doelgroep.
- Aanwezig zijn op de relevante mediums in de branche.
- Doorlopende analyse en bijsturing van jouw online prestaties.
In het onderzoek werd aan ondernemers gevraagd wat ze het meeste nodig denken te hebben met betrekking tot hun marketing inspanningen. Hierbij komt sterk naar voren dat een duidelijke strategie voor het implementeren van een effectieve online aanwezigheid vaak ontbreekt. Om dit te bereiken stel je een marketingplan op met daarin:
- Het vaststellen van jouw (ideale) klant: Op wat voor soort opdrachten voor welk type klant wil jij je focussen en daarvoor ook kunnen kiezen?
- De kernboodschap en de USP’s van jouw bedrijf: Waarom zouden klanten voor jou kiezen in plaats voor een concurrent? En hoe breng je dit over?
- De communicatiekanalen die je gaat inzetten: Welke kanalen en communicatiewijzen passen bij jou en je onderneming en hoe pragmatisch haalbaar is het om hier actief en vernieuwend op te blijven?
- Een lead generatie plan: Hoe verkrijg je enige contactgegevens van jouw klant om deze verder te benaderen? Dit kan al bij het geïnteresseerd bekijken van jouw advertentie.
- Een conversieplan: Hoe zet je bezoekers van jou kanalen om naar leads en vervolgens klanten? Wat voor een ‘klantreis’ maakt deze door tot het geven van de opdracht?
- Een korte tot lange termijn marketingkalender: Het opbouwen van (een goede) naamsbekendheid en klantenkring kost tijd. Om dit te bereiken stel je een gedegen jaarplan op met hierin ook kortlopende marketingacties.
- Een investeringsplan: Het voordeel van online marketing is dat je goed inzichtelijk kan maken wat je (over een bepaalde periode) vanuit een marketingbudget weet te realiseren.
- Belangrijkste strategische indicatoren: Welke KPI’s zoals extra omzet, opdrachten en zichtbaarheid ga je hiervoor meten?
- Vooraf verwachte verkoop-, omzet- en winstprognoses om het resultaat aan te toetsen: Wanneer ben je tevreden over een resultaat? Zo is groei in een goede markt makkelijker te realiseren. Hoeveel (relatieve) groei heb je hierbij voor ogen?
Is jouw EP-kantoor al optimaal online zichtbaar voor jouw klant?
Met het Ecocert Franchiselabel is jouw marketing altijd geregeld en van een professioneel niveau.
Ecocert presenteert zich online namelijk volgens een gedegen marketingplan op de voor ons relevante kanalen bij onze ideale klanten. Dit doen onze eigen (online) marketeers die ook ons vergelijkingsplatform Woninglabel.nl onder de aandacht brengen bij gebouweigenaren, jou als adviseur en makelaars. Voor specialistische kennis maken wij gebruik van externe specialisten die bovendien de laatste ontwikkelingen op het gebied van marketing met zich mee brengen.
Geïnteresseerd in wat ons Franchiselabel voor je onderneming, jouw online zichtbaarheid en klantenbestand kan betekenen? Lees hier meer of neem direct contact met ons op voor een vrijblijvende kop koffie:
Laat je geen label opplakken. Dit label kies je zelf!
Jij bent nu aan zet. Ontdek alles over het Ecocert Franchiselabel.
Vraag de brochure aan of ga direct met ons in gesprek
Bel 050 205 3113 of Stuur een mail